Cviky pro zlepšení zraku (joga očí) I

V minulém článku o SYNDROMU SUCHÝCH OČÍ jsem slíbila pokračování na téma oční cviky. Ty jsou vhodné i přI ÚNAVĚ OČÍ, KRÁTKOZRAKOSTI, DALEKOZRAKOSTI, PRESBIOPII ČI ŠILHÁNÍ
Možná vás to překvapí, ale prvním a důležitým krokem je procvičení krční páteře. Určitě to oceníte zvláště po dlouhém sezení u počitače, šicího stroje, nad skripty a v dalších podobných přpadech.

CVIKY NA KRČNÍ PÁTEŘ

Cíl: uvolnění krční páteře

1. Předklon a záklon hlavy – s výdechem hlava klesá do před klonu (ramena jsou bez pohybu) s nádechem se vrací zpět a přechází do mírného zákonu

2. Otáčení hlavy do stran – s N otáčíme
hlavu do strany (hlava jakoby byla zvěšená na niti) do maximální polohy a dále pokračujeme očima, s V se vracíme a vše provedeme na druhou stranu

3. Úklon hlavy – s N ukláníme hlavu k rameni, v V se vracíme

4. Spodní oblouky – spodním obloukem překulujeme hlavu od jednoho ramene k druhému, dýchání je plynulé

5. Horní oblouky – horním obloukem překulujeme hlavu od jednoho ramene k druhému,dýchání je plynulé

6. několik kroužků hlavou na obě strany, dýchání je plynulé

7. S N hlavou tlačíme proti rukám
ruce jsou:
a) pod bradou (jedna ruka je dlaní přes hřbet ruky druhé)
b) v týlu (jedna ruka je dlaní přes hřbet ruky druhé)
c) na spáncích
d) na čele (jedna ruka je dlaní přes hřbet ruky druhé)
8. Kroužení rameny a) dopředu b) dozadu c) střídavě
9. Hrudní předklony a záklony

pozn.: N = nádech , V = výdech

Provádíme vždy před očními cviky. V případě, že tato cvičení máme rozdělena na několik částí během dne, stačí cvičení na krční páteř provádět jen jednou.

PROCVIČENÍ OČNÍCH SVALŮ
Cíl: uvolnění napjatých a strnulých očních svalů

Provádíme v jakémkoliv jógovém sedu či sedu na židli se vzpřímenou páteří
2-3 minuty dáváme na oči reiki nebo provedeme uvolnění očí dle H. Benjamina
očima pohybujeme

* nahoru a dolů

* do stran

* po úhlopříčkách

* opisujeme kruh

* opisujeme ležatou osmičku

* opisujeme jakýkoliv další geometrický tvar či písmeno

provádíme vždy asi 6x, na 2-3 sekundy zavřeme oči a sérii šesti opakování provedeme ještě dvakrát

bod dva provedeme se zavřenýma očima

Přečtěte si také článek o syndromu suchých očí Když dlouho mžouráme do počítače
a další články z rubriky Bolesti a bolístky z hlediska komplementární medicíny
© Mg.Jitka Studénková
Děkuji, že ctíte autorská práva. Kopírovat můžete pokud článek uveřejníte v plném rozsahu a uvedením zdroje.
Děkuji za sdílení, pokud vás článek zaujal!!!


Top Články




Sdílet

Share










16.08.2011 | Autor: Mgr.Jitka Studénková



Komentáře

0 komentářů:

přidat komentář

<< úvod

© 2007 copyright - Zásobování a.s, © copyright - relevantní autoři článků, šablona: blog.txt.cz

TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se