Antistresová sestava


Tato sestava se skládá z pouhých čtyř poloh. Jejím cílem je snížit psychické napětí.
Cvičíme v pohodlném oděvu ve vyvětrané a přiměřeně teplé místnosti. Pro cvičení použijeme vhodnou podložku. Každou polohu zakončíme krátkou relaxací v poloze na zádech.

1. "SVÍČKA V LEHU"......obr.A
Provádíme v lehu na zádech: ruce spojíme v týl (propleteme prsty) a s nádechem zvedneme hlavu. Bradu přitom přitáhneme k hrudní kosti. V této poloze normálně dýcháme a snažíme se uvolnit oblast šíje. Po 23-30s přejdeme do lehu ke krátké relaxaci. Paže jsou přitom položeny vedle těla. Cvičení zopakujeme.
Během cvičení můžeme přidat koncentraci na oblast štítné žlázy nebo na oblast krční páteře.

2. "JEŽEK"......obr.B
Opět provádíme v lehu na zádech: pokrčíme nohy a mírně roznožíme, chodidla zůstávají na podložce, S nádechem začneme přitahovat kolena nad hrudník - chodidla i pánev se přitom zvedají od podložky. V krajní poloze nachvíli setrváme na 2-3 sekundy se zadržením dechu. S výdechem se obratel po obratli vrátíme do polohy s pokrčenýma nohama a chodidly na podložce. Provedeme 3x. Počtvrté v krajní poloze boky pdepřeme rukama, předloktí směřují kolmo na podložku, lokty se opírají o zem. V této poloze setrváme 10-30 sekund. Dýcháme do břicha. Zakončíme v relaxaci na zádech.
V dynamické fázi se koncentrujeme na páteř, v závěrečné na oblast břicha.

3. "MŮSTEK".....obr.C
Rovněž provádíme v lehu na zádech: pokrčíme nohy a mírně roznožíme, chodidla zůstávají na podložce, S nádechem pomalu obratel po obratli odvíjíme pátř od podložky. V konečné fázi jsme opřeni o chodidla a o lopatky, pánev je maximálně vynesena vzhůru. Krátce pordýcháme a opět obratel po obratli se vracíme k podložce.Dynamickou fázi provedem 3x. Při čtvrtém opakování vyneseme pánej a podepřeme boky rukama, předloktí směřují kolmo na podložku, lokty se opírají o zem. V této poloze setrváme 10-30 sekund. Dýcháme do břicha. Pak pomalu položíme páteř a nohy protáhneme na podložku. Zakončíme krátkou relaxací.
V dynamické fázi se koncentrujeme na páteř, v závěrečné na oblast břicha.

4. "SFINGA".......obr.D
Položíme se na břicho a zvedneme se na předloktí, která jsou složena před tělem tak, že prsty pravé ruky se dotýkají levého lokte a naopak. V poloze se snažíme o poslupné uvolnění celé spodní poloviny těla: zkoncentrujeme se na oblast pasu, procítíme ji a uvolníme a postupně uvolnění necháme rozšířit na hýždě, stehna, lýtka, nárty a prsty u nohou. Tento postup provedeme 2x a v uvolnění setrváme 30 sekund. Zakončíme v lehu na břiše - ruce jsou protažené podél těla, hlava v poloze na tváři.


Top Články




Sdílet

Share






30.09.2010 | Autor: Mgr.Jitka Studénková



Komentáře

0 komentářů:

přidat komentář

<< úvod

© 2007 copyright - Zásobování a.s, © copyright - relevantní autoři článků, šablona: blog.txt.cz